Τα τελευταία χρόνια ο όρος σχολική ετοιμότητα έχει γίνει ευρέως γνωστός, καθώς όλο και περισσότερες οικογένειες και γονείς στρέφουν την προσοχή τους στο ζήτημα.
Η ετοιμότητα του παιδιού να ενταχθεί στο σχολικό πλαίσιο σχετίζεται με μια συνολική ψυχοκινητική ωριμότητα, η οποία θα πρέπει να χαρακτηρίζει όλους τους τομείς ανάπτυξης του παιδιού, δηλαδή τον κινητικό, το λεκτικό, το νοητικό, τον επικοινωνιακό και το συναισθηματικό. Η ωριμότητα στους παραπάνω τομείς είναι εχέγγυο για σχολική επιτυχία, καθώς επιτρέπει στο παιδί να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος.
Η μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο είναι μια απαιτητική διαδικασία, η οποία μπορεί να αποτελέσει μικρή ή μεγαλύτερη πρόκληση για κάθε παιδί, ανάλογα με τους ρυθμούς ανάπτυξής του. Τα ηλικιακά κριτήρια καλύπτουν κάποια βασικά αναπτυξιακά ορόσημα, σύμφωνα με τα οποία ένα παιδί είναι τυπικά έτοιμο να ξεκινήσει το Δημοτικό, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει για όλα τα παιδιά που βρίσκονται στην ίδια ηλικιακή ομάδα.
Τα προγράμματα σχολικής ετοιμότητας του ispeak απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που εμφανίζουν δυσκολία ή απόκλιση σε τομείς ανάπτυξης και έτσι παρουσιάζουν στατιστικά αυξημένες πιθανότητες για δυσκολίες κάποιου μαθησιακού τύπου. Τα προγράμματα είναι επίσης κατάλληλα και για παιδιά που απλώς χρειάζονται διαφορετικό τρόπο για να μάθουν.
Ιδανικά, πριν τη μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο γίνεται προετοιμασία και ανάπτυξη των μηχανισμών γραφής και των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων, αποκωδικοποίηση φθόγγων και αφήγησης, εισαγωγή στο γραπτό λόγο (ανάγνωση) και σε προμαθηματικές έννοιες, κ.α. Στη συνέχεια, και κατά τη διάρκεια της φοίτησης, ακολουθεί συστηματική εκμάθηση και υποστήριξη των μηχανισμών του γραπτού λόγου (γραφή και ανάγνωση) με εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα που προσαρμόζονται στις ανάγκες του εκάστοτε παιδιού. Για όσους ανησυχούν αναφορικά με την εν γένει ετοιμότητα του παιδιού για το Δημοτικό σχολείο, το ispeak διεξάγει προληπτικό έλεγχο σχολικής ετοιμότητας και δύναται να χορηγήσει σταθμισμένα ανιχνευτικά τεστ.
Η επιστημονική ομάδα προετοιμασίας για το Δημοτικό και υποστήριξης των μεγαλύτερων ηλικιακά παιδιών στελεχώνεται από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους, με στόχο την κατάρτιση του κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος που αναπτύσσεται με βάση τις ανάγκες κάθε παιδιού και μετά από την απαραίτητη διεπιστημονική αξιολόγηση.